Data dodania: 05-03-2017

Kosmiczny DJ

Przyznaję 1Przyznaję 2Przyznaję 3Przyznaję 4Przyznaję 5
Loading ... Loading ...
Ocena użytkowników:
Przyznaję 1Przyznaję 2Przyznaję 3Przyznaję 4Przyznaję 5
Loading ... Loading ...

– gra sygnowana przez słynnego szwedzkiego muzyka
– gra zręcznościowa z akompaniamentem znanych kawałków
– znakomity pomysł, wykonanie nieco kuleje

Każdy, kto mniej więcej kojarzy postać Tima Berglinga (bardziej znanego jako Avicii), z pewnością słuchał takich przebojów jak „Waiting for Love”, „Wake me up” czy „Hey Brother”. Część z nich wykorzystano do stworzenia gry Avicii Gravity.

Wyścig w tunelu

 

Mechanika gry jest bardzo prosta — zasiadamy za sterami futurystycznego pojazdu, będącego skrzyżowaniem papierowego samolociku z myśliwcem gwiezdnym i ruszamy w muzyczną podróż poprzez trójkątny tunel. Ów kształt nie jest chyba przypadkowy, zważając na to, że logotyp muzyka to dwa zestawione ze sobą trójkąty. Tunel jest wypełniony bonusami w różnych kolorach — musimy zbierać je w takiej kolejności, jaką podpowiada nam „ściągawka” po prawej stronie ekranu.

Wszystkie boki równe

 

By tego dokonać, „przeskakujemy” naszym statkiem z jednej ściany na drugą — zmienia się wtedy perspektywa, a rzeczywistość obraca się o 120 stopni. Kombinacje kolorów wymagają od nas częstego przeskakiwania pomiędzy ścianami tunelu, ale łatwo się do tego przyzwyczaić i uchronić się przed oczopląsem. W międzyczasie czekają na nas jeszcze ściany, które należy rozbić dzięki opcji turbodoładowania, a także „wąskie gardła”, które można pokonać tylko wzdłuż jednej z trzech ścian.

Muzyka w tle

 

Cała magia gry sprowadza się do tego, że w trakcie rozgrywki słyszymy muzykę Avicii w coraz pełniejszym wydaniu — menu główne pozwala nam dokonać wyboru między trzema różnymi planszami, a do każdej przypisany jest inny kawałek DJ’a — „Wake me up”, „Hey Brother” i „You Make Me” (za prawdziwe pieniądze możemy kupić „Level X”, gdzie sami decydujemy, czego posłuchamy). W miarę zbierania kolorowych bonusów, słyszymy coraz więcej elementów utworu — najpierw jest to przytłumiona melodia (słyszana jak „zza ściany”), potem dochodzi perkusja, wokal itd. Dzięki temu musimy się trochę natrudzić, zanim usłyszymy ulubioną piosenkę w pełnej wersji

Coraz trudniej

 

Avicii Gravity oczywiście stopniuje trudność, ale i nagrody — z każdym kolejnym okrążeniem poziomu zwiększa się mnożnik punktów, ale wzrasta także prędkość oraz ilość kolorów (na początku rozgrywki mamy tylko żółte i różowe, potem stopniowo dochodzą m.in. zielone i niebieskie).

Z każdą rozgrywką zdobywamy monety, które możemy wydać na nowe statki lub ulepszenia — to specjalne „boostery” ułatwiające rozgrywkę, np. poprzez spowolnienie czasu. Warte uwagi jest to, że statek, który dostajemy na początku, ma tylko jedno miejsce na ulepszenie. Z kolei bardziej rozwinięte maszyny (które oczywiście więcej kosztują) posiadają ich nawet 4.

Dysonanse w grze

 

Gra sprawia niesamowite wrażenie, gdy korzystamy ze słuchawek. Avicii Gravity czaruje pomysłem i jest gratką dla każdego fana muzyki szwedzkiego DJ’a. W oczy rzuca się jednak kilka szczegółów: po pierwsze, sterowanie czasem zawodzi i zamiast skręcić w prawo lub lewo, samolot wykonuje zryw do przodu włączając turbo. Po drugie, ilość piosenek nie jest porażająca, a tempo zdobywania monet — śmiesznie małe. Potrzeba by naprawdę wiele godzin gry, by odblokować nawet najtańszy ze statków kosmicznych. Sama grafika jest z jednej strony „kosmiczna” i to jest fajne — z drugiej, detale mogłyby być bardziej dopracowane.

Nasuwa się też smutny wniosek — dlaczego w grze jest tylko Avicii? Wiadomo, że taka gra to świetna promocja dla muzyka, ale fani elektronicznych brzmień z pewnością byliby bardziej zadowoleni, gdyby w Gravity znalazły się również kawałki innych cenionych autorów.

Podsumowanie

Avicii Gravity to gra z oryginalnym pomysłem — gorzej z wykonaniem i zbalansowaniem rozgrywki. Pomimo tych wad jest to produkcja, która przyciąga i zapewnia niezłą rozrywkę, zwłaszcza jeśli kompozycje Avicii znamy, ale chcemy ich posłuchać w nowej, interaktywnej formie.

Ocena ogólna: 7+
Pomysł: 7
Grafika: 7
Grywalność: 8

Screeny z gry na telefonie



Oficjalny trailer gry